28 Temmuz 2012 Cumartesi

Yoyo yapımı - (aparat ile)





Biye aparatının önden arkadan ve parçaları ayrılmış halleri yukarıdaki gördüğünüz gibi. Benim aparatım yuvarlak şekilli, bu aparatların kalp, kelebek ve çiçek şekilli ve çeşitli boyutları mevcut.

 1. önce aparatınızın ölçüsüne uygun bir kumaşa koyun.
2. ve tam kenarından yuvarlağı çizin.

 3. çizdiğin çizginin bir cm dışından kesin.
 4. kumaşı ayırdığınız iki parçalı aparatın arasına yerleştireceğiz. ancak kumaşın tersi küçük parçanın yerleşeceği yöne bakacak.
 5. büyük parçanın üstüne kumaşın tersi size bakacak şekilde koyun ve üzerine küçük parçayı koyarak sıkıştırın.
 6. resimde gördüğünüz gibi aparatın dış kenar kısmında dikiş için minik boşluklar var ve verdiğiniz dikiş payı altta kalıyor elinizle dikiş payını kıvırarak dikmeye başlıyorsunuz.
 7. dikişin tek özelliği minik boşlukların içinde olması. yani iğneyi boşluğun başladığı yerden geçirip bittiği yerden çıkartıyorsunuz. diğer boşluğa geçmek için arkadan geçiriyorsunuz. amacı tahmin edebileceğiniz üzere aparatı dikmemek, yani kumaşı çıkarmaya çalıştığınızda ipliğin aparata dolandığını görmemek için.


8. hepsini bitirdiğiniz zaman düğümleyip ipliği koparmayın,

9. aparatları ayırın yukarıdaki resimlerdeki gibi kumaş ayrı kalsın.
 10. ipliği yavaşça çekerek ve dikiş payının içte kalmasına dikkat ederek kumaşı büzün. Yoyonuz dikişi sabitledikten sonra hazır.



isterseniz renkli düğmeler isterseniz de güller veya boncuklarla süsleyebilirsiniz. benim daha önce yapmış olduğum yoyolu kırlent ve yılbaşı süslerini inceleyebilirsiniz.umarım yardımcı olmuştur,  aparatsız da yapımı çok kolay yakında onu da yayınlayabilirim. bu aralar pek bir paylaşımda bulunamıyorum malum okullar tatil ve prensesim evde pek vakit bırakmıyor bana. ama yakında buralarda olacağım çok sıklıkla... sevgiyle kalın.

6 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok güzelmiş kalıplar nerelerde satılıyor acaba??

Nurdan dedi ki...

aparatla denemedim ama aparatsız yapmak daha kolay ve pratik gibi geldi.

neslinin atölyesi dedi ki...

sevgili nurdan, aparatsız da çok kolay tabiki ama aparatla yapmanın en güzel yanı, bütün hepsinin aynı boyda ve büzmenin standart olması bence, sevgili örgü çantam, ben semih yener fabric store da bulmuştum, büyük tuhafiyelerde var ve eminönünde de bulunabilir.

AsOrTiK dedi ki...

alet olmadan yaptım ama bunlar daha muntazam oluyor. en iyisi alet edinmek sanırım.
sevgiler

Unknown dedi ki...

bu güzel paylaşım için teşekkürler canım..

ilknur oymak dedi ki...

bu sabah blogunuzu keşfettim beni bir saat bilgisayarda geçirmeme neden oldu yaptıkların çok güzel emeklerine saglık banada beklerim sevgiler