21 Şubat 2012 Salı

Organ Önlüğü - sonunda bunu da yaptım :)








Kayramın öğretmeninin isteği ile Sağlık Müzesine verilmek üzere organ önlüğü diktim. Gerçi başlık ve önlüğün ismi bir garibime gitti ama sonuçta organ önlüğü adı bu :) tek tek kalıplarını çıkarıp uygun renkte kumaşlardan kestim. dikmeden önce kumaş boyası ile stencil tekniği ile yazılarını yazdım. arka tarafına cırt bant diktikten sonra etrafını dikerek bitirdim tüm organların. Az bir ara boşluk bırakıp çok sıkı olmayacak şekilde elyaf doldurdum. ve kapattım. Tüm organlar bitince önlüğü diktim. boyundan geçmeli kenarları bağlamalı, dak keten den, kenarları rico marka kahverengi biye ile çevrili bir önlük oldu. üzerine organların yerlerini ise kumaş boyası ve kontür fırçası yardımıyla yaptım. fotoğraflarda yok ama oralarda da cırtların diğer tarafları dikildi. böylece takıp çıkarılabilen bir sağlık önlüğü oldu. Ana sınıflarında sıkça kullanıldığını biliyorum bu önlüğün çocuklara vücudumuzu tanıtmak için kullanılıyor. ben yaptığımı çok beğendim açıkcası ukalalık kabul etmezseniz. :) umarım Ayşe öğretmenimiz ve Müzedekiler de aynısını düşünürler.  ( ayrıca organların yeri bence çok doğru değil farkındayım yani, bana gösterilen örnek aynen böyleydi )

17 yorum:

mihrican dedi ki...

elinize sağlık. ilginç olmuş ama fikir güzelmiş. çocuklar kolayca öğrenir :)

Ada Deniz dedi ki...

süper bir çalışma:)))

zeynep dedi ki...

Ama çok güzel olmuş :))ellerinize emeğinize sağlık.
Sevgilerimle..

Tipitoş dedi ki...

Çok başarılı,Tebrik ederim. Bende denemek isterim uygun bir zamanda..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

tanıştığıma memnun oldum
mmm biz daha neler yaparız canım
sefamız olsun
:))))
muhabbetle kal.

neslinin atölyesi dedi ki...

sevgili mihrican, ada ve deniz, zeynep, tipitoş ve bir kase lezzet beğenmenize çok sevindim. ilginç ve biraz zahmetli bir çalışma oldu. yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

ayyy bu süper bir fikirmiş ki harika olmuş çocukların öğrenmesi için çok yardımcı olur =)

Ojeperest dedi ki...

allahımmm bunlar nasıl güzel şeylerrr :)) benim hiç dikiş yetenegim yok malesef :(( keşke olsa çok isterdim birşeyler üretmeyi :(

neslinin atölyesi dedi ki...

sevgili ojeperest, bloğunuzu inceledim maalesef sizin yeteneğiniz de ben de yok. olmasını çok isterdim çok beğendim takipçinizim :D

Ojeperest dedi ki...

çok teşekkür ederim.Bende sizin ürettiklerinize bayıldım bundan sonra sıkı takipçileriniz arasındayım bende :)) belki birgün bende bu güzel şeylerden yaparım

Nisamu Style dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok şirin olmuş.

Nisamu Style dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok şirin olmuş.

Mor Menekşe dedi ki...

Hehehehe bu çok güzel olmuş :) ellerinize sağlık

hayat dedi ki...

ellerinizi sağlık çok güzel olmuş.kalıplarını
paylaşırsanız bende yapmak istiyorum.

neslinin atölyesi dedi ki...

nisamu style, mor menekşe ve hayat çok teşekkür ederim yorumlarınız için beğenmenize gerçekten çok sevindim. kalıplarını aslında el yordamıyla yaptım ama en kısa zamanda yayınlamaya çalışıcam umarım faydalı olur.

Feride dedi ki...

harika bir çalışma olmuş.. en kısa zamanda deneyeceğim ben de, ellerinize sağlık.. bayıldım

gulten dedi ki...

selam size nasil ulasabilirim mail adresiniz var midir