13 Mart 2012 Salı

6 ÇOK ERKEN......

Ülkemizde bir dönem mezun olanlarla bir sonraki dönem mezun olanlar aynı sistemde okuyamıyorlar. Bu çok sık yapılan sistem değişikliği gençlerimize ve geleceklerine zarar veriyor. Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması beklenirken yapılan bu değişiklik hem öğretmen - öğrenci için zorluklar yaratacağı gibi hem de okula devam mecburiyetinin ortadan kaldırılması gibi bir çok yanlışı da beraberinde getirecek. Benim bebeğim şu an 6 yaşında ben annesi olarak onun ilk okul birinci sınıfa hazır olduğunu düşünmüyorum. aynı fikirde olanlar varsa lütfen yazıyı takip etsin. 




Sözü edilen sistem sistemde eğitim yaşı 6’ya çekilmekte, anasınıfı ise 5 yaş kabul edilmektedir. Bu sayede 6 yaş okul öncesi dönem çocukları zorunlu eğitime tabi olacak. Ancak 6 yaşında 1. sınıfa başlayan çocukların eğitim şekli ve müfredatı konusunda maalesef yeterli açıklama yoktur. Şu an devam eden 1. sınıf mantığıyla 6 yaş çocuklarına eğitim vermeye çalışmak pedagojik açıdan oldukça yanlış bir uygulama olacaktır. 

Yazının devamı, çocuklarımıza vereceği zararlar ve bu konuda yapabileceklerimiz için lütfen linke tıklayın

7 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

bende bu konuda çok kaygılıyım,aslında bende yıl sonu doğduğum için 5,5 yaşında başlamıştım okula,ama zaten hali hazırda dikkat dağınıklığı olan çocuğumu o yaşta ilkokula başlatmak istemiyorum,üstelik öğretmenler o kadar çok ödev veriyorlarki benim çocuğum sınıfta kalıp yıl kaybederse bunun hesabını bana kim verecek bilemiyorum...

Nedret dedi ki...

Allah kolaylık versin.Kızım iptal olduğu için Anadolu Lisesi sınavına iki kez, sorular çalındığı için de üniversite sınavına iki kez girdi. Çektiklerimizi düşünün:((
Bloguma hoşgeldiniz:) Sevgiler.

mor atölye dedi ki...

öğretmen hemde eski enstitü mezunu öğretmen olan bir ailenin çocuğu olarak, eğitim konusunda bu saçmalıkları şaşkınlıkla izliyorum...

neslinin atölyesi dedi ki...

sevgili anne eli gibi, nedret ve mor atölye, bütün yorumlarınıza katılıyor ve içtenlikle teşekkür ediyorum. yazının devamında ilgili yerlere gönderilmesi için bir dilekçe linki var tepkimizi ortaya koymak ve paylaşmak için yayınladım bu yazıyı.ilginize teşekkür ederim.

cerenim.com dedi ki...

yaa evet ! ne yazikki ulkemizde cocuklar cok zorlu bir egitim sureci icerisindeler ve mutsuzlar

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Eğitim sistemindeki sınır tanımayan altüst edilişler her zaman çılgına çevirmiştir beni. Sanki herşey güllük gülistanlık, okul sayısı, derslikler, öğretmen kadroları tamam, bir tek çocukların okula başlama yaşı problemmiş gibi. Hadi kentlerde yaşayanlar neyse de, köylerde 5 yaşındaki çocukların kilometrelerce yürüyeceklerini düşününce hafakanlar basıyor beni. Bebeklerimizden ne istiyorlar bir anlasam.

Nergiz GP dedi ki...

Allah çocuklarımıza yardım etsin.