23 Haziran 2012 Cumartesi

Biye Aparatı İle Biye Yapımı

biye aparatları biye yapımını gerçekten kolaylaştıran icatlar bence. daha önce biye yapımını anlatmıştım. Oradaki ilk yedi aşama yani kumaşı hazırlama aşaması aynı. Kolay olan kısmı ütü kısmı yani şekil verme.


Kumaşınızı daha önce anlattığım gibi yine hazırlayın.


Hazırladığınız verev kumaşınızın ucunu biye aparatının arkasındaki bölümden itin.


uç kısmından çıkana kadar itin, eğer çıkmıyorsa, üst orta kısımda gördüğünüz boşluktan iğne yardımıyla itebilirsiniz.



daha sonra ütünüzü çıkan minik ucun üzerine koyun, isterseniz ütünüzün ucuyla isterseniz aparatın arka çekme kısmından çekerek son resimde gördüğünüz üzere birbiriyle birleşik şekilde ütüleyerek devam edin. (uzun anlatıldığına bakmayın çok kolay) 


yukarıdaki gibi tıpa tıp hazır biye görünümünde bir biye elde edersiniz. ve gerçekten çok düzgün çıkıyor.



yukarıda gördüğünüz üzere gerçekten de düzgün biyeler elde edebilirsiniz. bu biye benim güler erkanın gömlek kalıbıyla yaptığım bir pijama takımının üstünün yakasına göre oldu.

Sanırım tuhafiyelerde ve mefruşat malzemeleri satılan yerlerde kolay olmasa da bulunabiliyor.( fiyatı da markasına göre değişiyor. bu resimdeki ince biye aparatı, fiyatı 22 tl civarıydı. markası prym) 

KOLAY GELSİN......


8 yorum:

Nalan Ünal dedi ki...

sayende yeni bir bilgi edindim, daha önce hiç duymamıştım.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

süper bir yardımcı.sağolasın canım

dilekçe işler dedi ki...

dikişten pek anlamam ama, bu alet çok hoşuma gitti. En kısa zamanda anneme almam lazım. Onun çok işine yarayacak gibi. Sevgiyle kalın.

Ruj dedi ki...

biye yapımı bu aparat olmadan insanı dikişten soğutacak kadar sıkıcı :)

AsOrTiK dedi ki...

ne güzel, ne kadar pratik. biye yapmak da çok kolay olmuş artık:)) senin pratikliğine prakitlik katmıştır:))
sevgiler

çiçek dedi ki...

blogunuzu yeni keşfettim.hepsi çok güzel kızınızda çok şeker maşallah.
sevgiler..

Unknown dedi ki...

ay bu süper bişimiş yaaaa hemn almalıyım çok sağol paylaştığın için cnm..
bana da buyurmazmısın :)

fillix (evde dikiş) dedi ki...

Çok güzel fikirmiş blogunuzu yeni keşfettim görüşmek dileğiyle :)