20 Mayıs 2012 Pazar

Biye Yapımı



1.  İlk olarak kullanacağınız kumaşın tam verevini almalısınız. bunu kumaşınızı kare gelecek şekilde katlayıp orta çizgisinden itibaren işaretlemeye başlayarak yapabilirsiniz.


2. ortada ütüyle yaptığınız çizgiye bir biye genişliği olacak şekilde - bu genelde 3,5 cm dir- düz ve paralel çizgiler çizin. 


3. Çizgileri istediğiniz biye miktarına göre yenileyin ve bitene kadar uygulayın. benim cetvelimin genişliği tam da biye için uygun ama eğer isterseniz bir kartondan kalıp da hazırlayabilirsiniz.


4. çizgilerin üzerinden şeritlerinizi kesin. muhtemelen farklı boyutlarda şeritler elde edeceksiniz.

5. Sonra uçlarını kumaşın yüzü içte kalacak şekilde ve tam üst üste değil resimde gördüğünüz gibi 90 derecelik açıyla yerleştirin.

6. ve dikiş paylı olarak dikin. ancak dikkat etmeniz gereken bir nokta, 5. resimde gördüğünüz sivri uçların dışarıda kalmasıdır. her iki sivri ucu çok az miktarda dışarı çıkartarak yerleştirin.  dışarı çıkarma miktarı dikiş payınızla orantılıdır. Diktikten sonra ise dikiş payını açarak ütüleyin.

7. dışarıda kalan sivri uçları kesin.

8.  biyenizi boydan ikiye katlayarak ütüleyin.


9. daha sonra orta ütü çizgisine denk gelecek şekilde her iki tarafı da ortaya doğru katlayın ve ütüleyin.

10. Biyeniz dikime hazır.



Anlatımı her ne kadar uzun ve zahmetli görünse de aslında basit ve zevklidir. Her renk ve desen biye bulamadığımız durumlarda kullanılabilecek bir yöntemdir. Ancak yeni çıkan biye aparatlarıyla biye yapmak çok daha kolay. katlama ve ütüleme aşamalarını atlamanıza sebep oluyor ve işinizi çok kolaylaştırıyor. Bir de biye aparatı ile yapımını gösteren post hazırlıyorum. merak edenler takip edebilir. Defterine uygunu bu mudur bilmiyorum ama benim yaptığım yöntem bu. Ne demiş büyüklerimiz bildiğin yol en kısa yoldur. :)

NOT: kumaşınızı seçerken her ne kadar kullandığınız kumaşın bir parçası olacaksa da, genellikle ütü tutan ve kaymayan kumaşları ilk aşamada tercih ederseniz işinizi kolaylaştırmış olursunuz. sevgiyle kalın.

3 yorum:

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

emeklerine saglık güzel şeyler paylaşmışsın teşekkürler biye yapımını memlekette birazcık biliyodum

Ponti dedi ki...

Anlatımına sağlık, bir şey daha öğrendim sayende :)

zeynep dedi ki...

Evet anlatım kitabına uygun, geçen yabancı bir blogda gördüm kağıt bant yapıştırmışlar yan yana sonrada ruletle keserek hazırlamışlar sanırım çizmek zor gelmiş:)